SV Portal Forums banner
61 - 80 of 105 Posts
Uit mijn ervaring van gisteravond na het lezen van de servicehandleiding.... maar wat ik deed was eerst de platen synchroniseren door eerst de voorste STV plat in de claxon te zetten en vervolgens de achterste af te stemmen op de voorste.... daarna de STV-actuator los te koppelen en sondes in te duwen op de connect STV-sensor en de sleutel om te draaien...... vervolgens DC-volts af te lezen..... draai de STV-actuator handmatig volledig open en stel vervolgens de STV-sensor in op een output van 4,38 volt-DC, wat de specificatie is.........Ik heb voor de lol de weerstand daarna gecontroleerd en die was ongeveer 4,11 ohm..... waar ze zich echter zorgen over maken, is dat de STV-sensor 4,38v DC bij WOT afgeeft.
Ik heb de mijne net gecontroleerd, want ik wachtte op de aankomst van mijn k&n luchtfilter, dus ik dacht dat dat een goed moment zou zijn om het te doen. Ik volgde ook dezelfde logica als shoman94. Het eerste wat ik deed was controleren of beide platen perfect plat waren in de gesloten positie en man, wat waren ze ver weg. Ik gebruikte een dieptemeter om een precieze meting te krijgen van de bovenkant van de boring tot aan beide zijden van de gasklep. Op de achterste cilinder had ik een meting van 24,25 mm aan de ene kant en 21,58 aan de andere kant. Ik heb elke plaat zo afgesteld dat deze aan beide zijden dezelfde meting had (binnen het bereik van de speling in de stangverbinding). Toen ik eenmaal beide platen perfect plat had op beide cilinders, stelde ik de Stv-sensor in eerste instantie in op 0,58k ohm bij gesloten stand, wat me op 4,60 open liet. Ik was blij met dat resultaat, behalve dat de spanningsmeting bij wot 4,17v was. De handleiding vermeldt 4,38v, dus ik heb afgesteld op 4,38 volt en de weerstand opnieuw gecontroleerd en deze was weer terug naar 0,89 tot 1,03 gesloten. Ik heb het daar gelaten en zal het testen zodra het stopt met regenen. Ik denk dat het synchroniseren van de voorste en achterste platen het grootste verschil zal maken, zo niet. Dus terwijl ik daar was, heb ik het paar aangesloten, een paar ringen onder de tanktules gestoken en de k&n geĂŻnstalleerd. Ik verwacht een soort verschil te voelen.
 
Wauw, ik denk dat ik haar nu officieel een Beest kan noemen. OK, misschien is een deel ervan psychologisch omdat ik de laatste dagen heb zitten te jeuken om te rijden en ik mentaal een groot verschil verwachtte van de recente toevoegingen, maar het voelt veel soepeler en scherper in de gasrespons en een beetje keeliger. Ik denk dat de tankverhoging en de K&N enorm hebben geholpen, want ik reed een beetje rijk op de heal tech basismap. Ik ben dol op de nieuwe Zero Gravity ST, het maakt rijden op de snelweg een stuk comfortabeler en ziet er ook geweldig uit.
 
Wow, ik denk dat ik haar nu officieel een Beest kan noemen. OK, misschien is een deel ervan psychologisch omdat ik de laatste dagen heb zitten jeuken om te rijden en ik mentaal een groot verschil verwachtte van de recente toevoegingen, maar het voelt veel soepeler en scherper qua gasrespons en een beetje meer keelachtig. Ik denk dat de tankverhoging en de K&N enorm hebben geholpen, want ik reed een beetje rijk op de heal tech basismap. Ik ben dol op de nieuwe Zero Gravity ST, het maakt rijden op de snelweg een stuk comfortabeler en ziet er ook geweldig uit.
Lekker!

Cilinders hebben de inlaat afgestemd/gesynchroniseerd, K&N stroomt hopelijk iets meer dan het standaardfilter, koeler en meer lucht naar binnen als je de snorkel hebt verwijderd en de tank hebt opgetild. Logisch, meer lucht naar binnen en een beter afgestemde flow = meer vermogen als de A/F-verhouding goed is.

Hoe weet je dat hij rijk liep?

...................Blake
 
Ik ben net terug van weer een rit en het voelt en klinkt nog steeds beter, maar als ik de beste upgrade van allemaal zou moeten kiezen, denk ik dat het de voorruit zou zijn, of je het nu gelooft of niet. Het maakt het rijden gewoon een stuk comfortabeler en aangenamer als je niet al die wind in je gezicht krijgt.
Nihilist - Ik verloor ongeveer 10% brandstofbesparing na het installeren van de heal tech tuner en hun basismap en dat was consistent over verschillende tanks.
 
Gisteren mijn STV's verwijderd - geen verschil gemerkt. Ik heb k&n, tank spacers, 2 in 1 yosh...
Dit is verrassend....aangezien je een grote verandering zou moeten hebben gemerkt in de manier waarop de gashendel reageert. Er is iets mis met je motor! (maar dat weet je...vandaar de andere threads die proberen het te repareren.) Ik wou dat je niet aan de andere kant van het land zat man....zou graag met je motor spelen om te zien wat er mis is.
 
Removed my STV's yesterday- didn't notice any difference. I have k&n, tank spacers, 2 into 1 yosh...
Heb je geprobeerd het deksel van de airbox te verwijderen en het filter op zijn plaats te houden met schroeven/ringen?

Probeer het eens. Makkelijk genoeg om te proberen.

.......................Blake
 
Ik ben gewoon nieuwsgierig... over welk jaar SV650 hebben we het? Ik zou een probleem kunnen hebben met mijn kleppen/sensoren, maar ik weet het niet zeker. Ik zag online een video van een SV650 uit 2009 en de klepplaten gaan volledig open en dicht, terwijl de kleppen van mijn SV650 uit 2004 niet volledig sluiten (ik heb het over de zelfdans als je de motor start). Dus ik vroeg me af of alles in orde is met mijn motor en of ik mijn probleem elders moet proberen te vinden of dat ik me op dit "probleem" moet concentreren? Hier is een youtube link van de 2009 motor http://www.youtube.com/watch?v=2dkXIIf7U20 En hier is een link van mijn motor klepplaten (merk op dat ik ze in het begin volledig met de hand heb gesloten) http://www.youtube.com/watch?v=bJq6E1vNXuY
 
Ik denk dat het een signaal krijgt van de koelvloeistoftemperatuursensor en de buitentemperatuursensor, dus afhankelijk van hoe warm of koud het is, kan het een verschil maken. Ik weet niet of het eerst een zelftest doorloopt om de servo te laten draaien
 
Hallo, is er niemand die het getest heeft en de tweede set vlinders wegneemt???!! Ik geloof die praat over koolhydraten niet, het is brandstofinjectie!!! De SV1000-carrosserie ziet er hetzelfde uit als die van de TL1000s, maar je hebt de extra set vlinders!! Dus waarom niet gewoon proberen de vlinders te verwijderen en te kijken wat er gebeurt!!?? Ik heb een -97 TLs en het was iets demonisch de eerste zomer ermee!!! Kent iemand iemand die een SV1000 ecu heeft? Ik ben geïnteresseerd om hem op mijn S te zetten, zodat ik zowel brandstof als ontsteking kan afstellen!!!! ////Jörgen
 
Velen van ons rijden met SV1K's zonder de STV's. Ik zal de mijne er nooit meer inzetten. Als je een snellere gasrespons wilt... is het een goede zaak om ze eruit te halen.
 
Velen van ons rijden met SV1K's zonder de STV's. Ik zal de mijne nooit meer terugplaatsen. Als je een snellere gasrespons wilt... is het een goede zaak om ze eruit te halen.
Eens.

Ik heb de mijne op een gegeven moment teruggeplaatst, alleen om mijn geheugen op te frissen over hoe de motorfiets aanvoelde... mijn onmiddellijke reactie was "nu weet ik waarom deze motoren niet populair waren" :no:

De STV's werden binnen een uur verwijderd en gaan er nooit meer in.

.
 
Hetzelfde.

Heb de mijne op een gegeven moment teruggeplaatst, alleen om mijn geheugen op te frissen over hoe de motorfiets aanvoelde... mijn onmiddellijke reactie was "nu weet ik waarom deze motoren niet populair waren" :no:

De STV's werden binnen een uur verwijderd en gaan er nooit meer in.
Ik heb vandaag de STV-vlinders verwijderd. De schroeven leverden geen problemen op en kwamen er meteen uit.

De resultaten waren zoals verwacht. De motorfiets is duidelijk scherper bij 6000 tpm+, bij snel gas geven. Of wanneer het gas snel wordt geopend/gesloten/geopend. Het is niet meer "schokkerig" of moeilijk te rijden. De motor reageert sneller op het gas in neutraal, wanneer je gewoon in "vroom-vroom-stijl" toeren maakt.

Het klinkt wel iets anders bij snel gas geven. Het produceert niet meer vermogen of koppel in het middenbereik.

Ik vermoed ook dat een goede afstelling het mengsel en de timing in het middenbereik kan optimaliseren voor extra winst.
 
Dus, wat is de huidige mening over de secundaire kleppen? Ik ben deze SV1000 aan het reviseren en het lijkt erop dat een van de vorige eigenaren zijn gang is gegaan met een aantal "gratis" mods. De airbox snorkel is weg en het lijkt erop dat de secundaire platen vastzitten in de volledig open positie.

Ik vraag me af of het de moeite waard is om te proberen wat de vorige eigenaar heeft gedaan met de secundairen terug te draaien en ze goed te synchroniseren zoals in deze thread wordt behandeld, of dat ik ze gewoon moet verwijderen.

Ik ben een super beginner en dit is mijn eerste motor. Mijn vrouw zal er ook op leren rijden. Ik heb een beetje het gevoel dat een iets langzamere gasrespons een goede zaak zou zijn om te leren, maar ik wil dat de motor goed loopt en de standaard afstelling niet verstoort met veel aanpassingen.
 
Oh man....de SV is een HELE motor om op te leren! In jouw geval wil je waarschijnlijk WEL dat de STV's werken, want die helpen de over-gas situatie in de lagere versnellingen te dekken en misschien een ramp te voorkomen. De motor zal nog steeds als de hel GAAN als je een handvol gas geeft, maar met de STV's die het vermogen verzachten, zou hij niet zo wheelie-gevoelig moeten zijn als zonder hen.

Als de vorige eigenaar iets heeft gedaan om de STV's de hele tijd open te laten staan...zou het 'FI' waarschuwingslampje aan moeten zijn. Weet je zeker dat ze niet bewegen? Als de motor koud is, gaan ze volledig open, want zo wordt de Fast Idle nokkenas geactiveerd. Als hij eenmaal warm is, sluiten ze geleidelijk en als hij volledig warm is, volgen ze vrijwel de hoofdgashendels. Als je de ontsteking aanzet, zou je ze 'whirrrr-whirrr' moeten horen terwijl ze doorlopen en van de volledig warme positie, waar ze achterbleven toen je hem uitzette, naar de Fast Idle positie gaan.

De standaard afstelling is eigenlijk best goed, dus als hij goed loopt....laat hem dan voorlopig maar zitten. De vroege snorkel bleek te lang te zijn en leek het vermogen te schaden, en dit werd in de K5+ verholpen met een kortere versie die echt goed werkt. Als ik jou was, zou ik de latere snorkel nemen, want die helpt de economie bij licht gas geven en zou wat WOT koppel onderin moeten wegnemen....zou moeten helpen bij het rijden op de weg.
 
Bedankt voor de info.

Ja, ik was laatst met de STV's bezig en, ervan uitgaande dat ze misschien verknoeid of vastzaten, probeerde ik de actuatorarm van de voorste TB te verwijderen. Daarbij heb ik, denk ik, de motor gedeeltelijk gestript. Geweldig. Achteraf kwam ik erachter dat ze het eigenlijk prima doen, zoals je zei. Ze zouden volledig open moeten staan.

Ik heb de afstelprocedure toch doorlopen en de sensor ingesteld. De motor lijkt gewoon een tandje over te slaan of zo bij druk. Ik weet niet of hij op zijn plaats blijft staan als alleen de motor de STV's aandrijft, of dat hij elke keer heen en weer springt als hij ze probeert te bewegen. Ik ga kijken hoe de motorfiets zich gedraagt en ze waarschijnlijk gewoon verwijderen als de motorschade een probleem veroorzaakt.

Ik voel me daar best dom over. Maar ik heb ook nog nooit een motor gestript bij een poging een moer los te draaien. Eerste keer voor alles, denk ik.

Wat betreft het leren op de motor, ik ben het ermee eens dat het een flinke motor is om op te leren. Daar ben ik me van bewust. Het enige wat ik kan doen is het rustig aan doen en langzaam leren en proberen me niet te bezeren. Ik heb een beetje geluk, want ik heb een paar auto's waar ik regelmatig mee race, en daardoor ben ik als een oma op straat gaan rijden, zelfs met meer dan 400 pk tot mijn beschikking. Ik doe gewoon veel minder van de domme dingen die ik vroeger deed. Ik hoop dat dat zich vertaalt naar de motor.
 
Het probleem met een snelle motor is dat je nog zo voorzichtig kunt zijn...maar er zullen WEL fouten gebeuren...en als dat gebeurt, gaan de dingen snel genoeg om gevaarlijk te zijn. De gasrespons van de SV1K is iets waar ik me zorgen over zou maken bij een nieuwe rijder...zelfs iemand die probeert zo voorzichtig mogelijk te zijn. Natuurlijk, je kunt leren om eromheen te rijden zonder dat het je doodt...maar je zult nooit leren hoe je het volledige potentieel van de motor kunt benutten zonder ernstig gewond te raken. In staat zijn om op een machine met kleine cilinderinhoud te rijden, is de beste manier om te leren hoe snel rijden gaat...en als je crasht (het is een wanneer...niet een als) ga je hopelijk niet zo snel dat je kunt herstellen en van de ervaring kunt leren. Veel succes!
 
Ja, ik ben van plan om vroeg of laat de boel te verknallen. De fiets was gratis voor mij, omdat ik bereid was hem te repareren. Dus uiteindelijk zal ik er ongeveer $800 in hebben gestoken. Het zou moeilijk zijn om daar een fatsoenlijke beginnersfiets voor te krijgen, dus ik ben oké met de steilere leercurve.
 
Ja, ik ben van plan om vroeg of laat de boel te verknallen. De motor was gratis voor mij, omdat ik bereid was hem te repareren. Dus uiteindelijk zal ik er ongeveer $800 in hebben gestoken. Het zou moeilijk zijn om daar een fatsoenlijke beginnersmotor voor te krijgen, dus ik ben oké met de steilere leercurve.
Een gezonde dosis zelfbehoudinstinct en kleine stapjes. Het komt helemaal goed.
 
61 - 80 of 105 Posts