Ik weet zeker dat ik met dit bericht veel negatieve gevoelens zal opwekken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn SV1000S en heb geen spijt van de aankoop.
Hier is het verhaal....
Afgelopen weekend heb ik 165 mph gehaald op mijn motor. Ik had een GPS bij me en die registreerde 141 mph. Dit is de snelste snelheid die ik met mijn motor heb gehaald en hij zat vol. Ik denk dat het enige dat me een beetje tegenhield, het feit was dat ik me niet volledig kon indukken vanwege mijn tanktas. Zelfs als ik dat wel kon, denk ik niet dat ik meer dan 145 mph zou halen, echte snelheid.
Voordat ik verder ga, moet ik zeggen dat ik maar eens in de twee maanden topsnelheidritten maak. Ik doe dit op een afgelegen weg ver weg van de stadsgrenzen en je kunt kilometers ver kijken. Ik zal deze ritten maken als er geen auto's op de weg zijn, vroeg op zondagochtend. Ik realiseer me dat hier een inherent risico aan verbonden is, maar ik probeer zo veilig mogelijk te zijn.
Ik heb veel aanpassingen aan de motor gedaan en mijn laatste dyno-run leverde 117 pk en 73 koppel op. Met dit soort vermogen zou ik hogere topsnelheden verwachten. De laatste run die ik deed, was 638 voet boven zeeniveau op een koele dag. Ik weeg 235 pond met uitrusting, maar ik ben ongeveer 20 pond aan gewicht van de motor kwijtgeraakt na mijn aanpassingen. Ik heb zelfs een artikel gelezen in een van de sportmotorbladen waarin staat dat grotere rijders soms hogere snelheden kunnen bereiken dan lichtere rijders als ze zich indukken, omdat dit helpt de leegte tussen de rijder en het windscherm te verwijderen, minder windwerveling.
Sinds de laatste dyno-run heb ik nog een paar andere aanpassingen aan de motor gedaan. Deze omvatten een BMC-filter, een opgetilde tank en een verwijderde snorkel. Ik ben van plan om hem over een paar weken opnieuw te laten mappen.
Ik kijk naar de huidige productie van 600's en ze kunnen hogere snelheden halen dan mijn motor, om nog maar te zwijgen van de 1000cc-klasse motoren. Dus waarom is mijn topsnelheid zo laag? Is het het gebrek aan RAM-air inductie of zelfs volledige kuipwerk? Ik heb een 16T op het voortandwiel en op topsnelheid zit ik ongeveer 1000 tpm van mijn toerenbegrenzer.
Alle doordachte reacties worden zeer gewaardeerd.
Bedankt, Rocket 6R
Hier is het verhaal....
Afgelopen weekend heb ik 165 mph gehaald op mijn motor. Ik had een GPS bij me en die registreerde 141 mph. Dit is de snelste snelheid die ik met mijn motor heb gehaald en hij zat vol. Ik denk dat het enige dat me een beetje tegenhield, het feit was dat ik me niet volledig kon indukken vanwege mijn tanktas. Zelfs als ik dat wel kon, denk ik niet dat ik meer dan 145 mph zou halen, echte snelheid.
Voordat ik verder ga, moet ik zeggen dat ik maar eens in de twee maanden topsnelheidritten maak. Ik doe dit op een afgelegen weg ver weg van de stadsgrenzen en je kunt kilometers ver kijken. Ik zal deze ritten maken als er geen auto's op de weg zijn, vroeg op zondagochtend. Ik realiseer me dat hier een inherent risico aan verbonden is, maar ik probeer zo veilig mogelijk te zijn.
Ik heb veel aanpassingen aan de motor gedaan en mijn laatste dyno-run leverde 117 pk en 73 koppel op. Met dit soort vermogen zou ik hogere topsnelheden verwachten. De laatste run die ik deed, was 638 voet boven zeeniveau op een koele dag. Ik weeg 235 pond met uitrusting, maar ik ben ongeveer 20 pond aan gewicht van de motor kwijtgeraakt na mijn aanpassingen. Ik heb zelfs een artikel gelezen in een van de sportmotorbladen waarin staat dat grotere rijders soms hogere snelheden kunnen bereiken dan lichtere rijders als ze zich indukken, omdat dit helpt de leegte tussen de rijder en het windscherm te verwijderen, minder windwerveling.
Sinds de laatste dyno-run heb ik nog een paar andere aanpassingen aan de motor gedaan. Deze omvatten een BMC-filter, een opgetilde tank en een verwijderde snorkel. Ik ben van plan om hem over een paar weken opnieuw te laten mappen.
Ik kijk naar de huidige productie van 600's en ze kunnen hogere snelheden halen dan mijn motor, om nog maar te zwijgen van de 1000cc-klasse motoren. Dus waarom is mijn topsnelheid zo laag? Is het het gebrek aan RAM-air inductie of zelfs volledige kuipwerk? Ik heb een 16T op het voortandwiel en op topsnelheid zit ik ongeveer 1000 tpm van mijn toerenbegrenzer.
Alle doordachte reacties worden zeer gewaardeerd.
Bedankt, Rocket 6R