SV Portal Forums banner
21 - 40 of 105 Posts
De oplossing voor het probleem van de topsnelheid

Image

Hoewel een zeer LELIJKE oplossing.

Discussion starter · #22 ·
Hier is mijn dyno-grafiek voor mijn motor. Run 19 is iets hoger dan 18. Ik heb de mapping een beetje aangepast en de motor produceerde iets meer vermogen. Je kunt zien waar run 18 eindigt op de grafiek. Hier bereikte hij de toerenbegrenzer. De motor kwam maar tot ongeveer 10.100 tpm voordat hij de begrenzer bereikte. Ik heb nieuws voor jullie! De toerenteller van de SV is niet zo nauwkeurig. Dit is niet ongebruikelijk. Terwijl we bij MMI waren, hebben we dit ook bevestigd op hun motoren. Hoe dan ook, de maximale pk is ongeveer 1000 voor de begrenzer. Als ik nu snelle runs maak, raakt de motor uitgeput bij ongeveer 10.200 op de toerenteller van mijn motor, wat ongeveer 9000 of zo is op mijn dyno-grafiek. Het lijkt er dus op dat mijn gearing precies goed is, zo niet heel dichtbij, om zo snel mogelijk te gaan met de gearing van de motor.

Attachments

Discussion starter · #25 ·
Ik weet het! Die Kurt is echt een spelbreker. Iedereen heeft echter recht op zijn/haar eigen mening. Blijkbaar wil hij politieagent worden. Ik heb dat idee al lang geleden opgegeven. Ik denk dat de meeste, niet alle, mensen politieagent willen worden voor een gevoel van macht en controle. Dat is gewoon niet mijn ding.

oldbaldsob said:
Wow! That Kurt'sSV dude should quit being so sheepish with his comments. :lol: Sounds like something my dad would say. :killingme
Just another reason to hang out on the SV board:)

I don't even post on the Z1000 forum cause, well, it's kinda boring:pokey:

Theoretisch zou een standaard 2003 SV1000S 267 km/u (~167 mph) moeten halen bij 10000 tpm in de 6e versnelling.

Als je je tandwiel verandert naar 16 tanden, zou je SV 251 km/u (157 mph) moeten halen bij 10000 tpm in de 6e versnelling.

Mijn SV is tot nu toe standaard en ik heb iets meer dan 250 km/u op mijn snelheidsmeter gezien. Ik denk dat het ongeveer 8% optimistisch is (dat zal ik volgend voorjaar met een GPS controleren) - dat betekent dat de werkelijke snelheid iets meer dan 230 km/u (~144 mph) was.

Omdat ik vrij groot ben, ben ik daar blij mee.

D.

PS: Je kunt Geardata gebruiken voor de versnellingsdiagrammen... Het ZIP-bestand bevat gegevens voor het bestand 2003 SV1000S en kan in Geardata worden geĂŻmporteerd.

Attachments

one2many said:
Nog een reden om op het SV-board rond te hangen:)

Ik post niet eens op het Z1000-forum want het is nogal saai:pokey:
Amen broeder! Tegenwoordig post ik daar misschien een of twee keer per maand. Ik vind hun smilies wel leuk.:lol:

oldbaldsob said:
Wow! That Kurt'sSV dude should quit being so sheepish with his comments. :lol: Sounds like something my dad would say. :killingme
What a facking uss hole....

I would like to meet that prick and beat his ass...:angry2: Why people have to be mean is beyond me. I liked Dom's reasoning though.

2WIN said:
Wat een verdomde klootzak....

Ik zou die klootzak graag willen ontmoeten en hem in elkaar slaan...:angry2: Waarom mensen gemeen moeten zijn, gaat mijn pet te boven. Ik vond Dom's redenering wel goed.
Ja, en zijn avatar is hilarisch! :killingme

Attachments

Ik heb een 16T op het voortandwiel en bij topsnelheid zit ik ongeveer 1000 tpm van mijn rode lijn af. Probeer het standaard 17T voortandwiel terug te plaatsen. Dat zou moeten lukken voor 155 mph bij 9.000 tpm (ongeveer 10.000+ op je wijzerplaat).

HĂ© Taxman, zeg je dat de toerenteller kapot is, vriend? Nog nooit gehoord. Ik heb wel eens gehoord dat je de eerste versnelling of zo niet kunt bijhouden, maar nog nooit dat hij kapot is. Dus dat betekent dat de SV niet tot 11K toeren gaat? Heeft iemand een digitale toerenteller gebruikt om dat te bevestigen? Gewoon nieuwsgierig. JC

Rocket 6R said:
Ik kijk naar de huidige productie van 600's en ze kunnen hogere snelheden bereiken dan mijn motor, om nog maar te zwijgen van de 1000cc-klasse motoren. Dus waarom is mijn topsnelheid zo laag?
Het draait allemaal om de I4's die top pk's halen bij hogere toerentallen. Hier is een goed artikel dat het zou moeten uitleggen. http://www.vettenet.org/torquehp.html

Wat Taxman zei

Je hebt het zelf uitgezocht. Met je 16t voortandwiel brengt je gearing je bij piekvermogen maar tot 141. De koppelcurve daalt zo snel boven de 9K RPM, dat je motor bij die snelheid gewoon niet voorbij zijn piekvermogen komt met alle windweerstand. Met je standaard 17t voortandwiel, ervan uitgaande dat je nog steeds piekvermogen kunt leveren, zul je waarschijnlijk merken dat je dicht bij de 150 kunt komen, zo niet iets sneller.

Het is gewoon natuurkunde en gearing.

Als je de overbrengingsverhouding blijft verlagen (voor verhogen, achter verlagen) kom je uiteindelijk op een punt waar je motor in de hoogste versnelling geen piekvermogen meer trekt. Ga terug naar de vorige stap en dat zou je maximale snelheidscapaciteit moeten zijn met het vermogen dat je motorfiets momenteel levert.

En de huidige generatie I4 600's leveren veel meer vermogen met veel minder gewicht. De nieuwe STOCK YZF600 kan met de juiste bestuurder in de 9 seconden op de kwart mijl rijden. Veel sneller en sneller dan onze motor.

Dus hoe veroorzaakt deze thread precies kwaadwilligheid??????????:) :)

Hier zijn mijn 2 cent.............. Probeer de pup op te laden!!!!:supsmiley

dougie111 said:
so exactly how does this thread cause ill-will??????????:) :)
Als je wat van het braaksel leest dat uit de monden van mensen op andere boards komt, is het gemakkelijk te begrijpen waarom je zou denken dat het kwaad zou kunnen veroorzaken. We zijn gewoon een leuke groep mensen.:niceone:

CopperTop said:
Als je wat van het braaksel leest dat uit de monden van mensen op andere forums komt, is het gemakkelijk te begrijpen waarom je zou denken dat het kwaad zou kunnen veroorzaken. We zijn gewoon een leuke groep mensen.:niceone:
zo waar......ik kan het ongeveer 5 minuten volhouden op het cbr-forum voordat ik mijn handen omhoog gooi en zeg: "wat de f#!!!!"....de onzin is verbazingwekkend

Discussion starter · #39 ·
dougie111 said:
so exactly how does this thread cause ill-will??????????:) :
Ik probeerde onze fietsen niet te disrespecteren door ze te vergelijken met de I-4's en de snelheid of het vermogen.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik hou van jullie! Dit is het beste forum en ik zal nooit vertrekken.

Bedankt, Rocket 6R

Attachments

21 - 40 of 105 Posts