SV Portal Forums banner

Notatki dotyczące wymiany oleju w widelcu SV1000S z 2003 roku

3.2K views 30 replies 7 participants last post by  Pantera93  
#1 · (Edited)
Zacząłem zapisywać swoje przemyślenia na temat procedur, które mogą wystąpić w odstępie wielu lat. Musiałem zajrzeć do instrukcji i czytać oraz wielokrotnie czytać instrukcje dotyczące oleju do widelców, zanim stało się to jasne. Były też haczyki. Założę, że czytelnik jest przyzwoitym domowym mechanikiem i pominę procedury podnoszenia motocykla, demontażu kół i widelców. Notatki te uzupełniają dokładną lekturę instrukcji Suzuki lub innej. Należy również pamiętać, że instrukcje te zostały zrewidowane 10.04.22, aby stwierdzić, że długi, cienki pręt, który pasuje do "pręta wewnętrznego", jest usuwany podczas ustawiania poziomu widelca.

Wymiana oleju w widelcach - notatki z 10.02.22
1. Widelce wciąż na motocyklu - poluzuj lekko korek widelca
2. Zdejmij widelce z motocykla
3. Oddziel górną nasadkę od zespołu wkładu. Użyj klucza 14 mm, aby obrócić regulator napięcia wstępnego w kierunku przeciwnym do nakrętki nr 17 na schemacie części Suzuki. Po zwolnieniu nakrętki nr 17 górna nasadka odkręca się i oddziela od reszty zespołu.
4. Teraz wyjmij "prowadnicę sprężyny", która znajduje się na górze białego plastikowego dystansu, plastikowy dystans i sprężynę główną. Wyjmij również długi, cienki pręt z korpusu "cylindra", zwanego również częścią nr 13". Ten cienki pręt wewnętrzny wypiera około 3 mm wysokości płynu. Nie pytaj mnie, jak się tego dowiedziałem. Podczas ustawiania poziomu oleju wszystko inne pozostaje w korpusie widelca. Inny sposób patrzenia na to jest taki, że wszystko, co luźne, wychodzi podczas ustawiania poziomu oleju w widelcu. To, co pozostaje, jest utrzymywane przez śrubę na dole widelca.
5. Wylej stary olej. Opcjonalnie - rozważ metodę dokładniejszego czyszczenia wnętrza zespołu poprzez wyjęcie dolnej śruby. Należy pamiętać, że do tego czasami potrzebny jest klucz pneumatyczny, a przy ponownym montażu wymagany jest środek do zabezpieczania gwintów. Usunięcie dolnej śruby nie jest konieczne w przypadku rutynowej wymiany oleju w widelcu.
6. Z "rurą wewnętrzną, czyli częścią nr 12" całkowicie w dół w "korpusie głównym, czyli części nr 4", dodaj około 450 ml oleju.
7. Palcami pociągnij "cylinder, czyli część nr 13" 5 cali w górę i w dół powoli 10 razy. Poczekaj kolejne 6–8 minut, aż znikną wszystkie pęcherzyki. Sprawdź ponownie, czy nie ma pęcherzyków, powoli pociągając cylinder o kilka cali w górę i powoli wciskając go z powrotem w dół. Jeśli nie ma pęcherzyków, przejdź dalej.
8. Sprawdź poziom oleju za pomocą prostego odcinka wieszaka na ubrania oznaczonego białą taśmą elektryczną lub inną niechłonną taśmą. Łatwo jest zanurzyć i zobaczyć poziom oleju na niechłonnej taśmie. Dodawaj olej po trochu, aż do 162 mm od góry.
9. Włóż sprężynę
10. Sięgnij przez sprężynę i pociągnij wkład, czyli część nr 13, do góry za pomocą długich szczypiec z taśmą.
11. Włóż długi, cienki pręt do cylindra. Co ciekawe, na schematach nie ma osobnego numeru części dla tego pręta. Uważa się go za część części nr 13, mimo że jest wyjmowany.
12. Włóż biały dystans i lokalizator nad cylindrem, czyli częścią nr 13.
13. Upewnij się, że ustawiłeś wysokość nakrętki nr 17 na 11 mm od góry gwintowanej części zgodnie z Suzuki.
14. Wkręć nasadkę widelca na wkład, uważając, aby nie obracać nakrętki nr 17 (odwrotnie do kroku 3), a następnie na korpus widelca.
 
  • Like
Reactions: Urbanjugle
#3 · (Edited)
Dziękuję! Coś jeszcze na mojej liście rzeczy do zrobienia, ponieważ sezon motocyklowy zaczyna się w Phoenix, a benzyna znowu kosztuje 5 dolarów za galon?!!!!
Naprawdę trudno jest jasno dokumentować procedury. Nie będę wiedział, jak dobrze te instrukcje odświeżają moją pamięć, aż do około 2026 roku.
 
#4 ·
Upewnij się również, że pręt regulacji odbicia jest usunięty z gwintowanego pręta wewnętrznego, ponieważ zmienia on poziom płynu o kilka mm.....
Używam zestawu suwmiarek do pomiaru głębokości oleju......przedłużka jest idealnym bagnetem, z latarką widać rybie oko, gdy dotyka płynu.
I osobiście, wyciągaj tę dolną śrubę za każdym razem i wyjmuj wkład.....nie zajmuje to dużo więcej czasu i uzyskujesz znacznie lepszy długoterminowy wynik
 
#5 · (Edited)
Upewnij się również, że pręt regulacji odbicia stopu jest usunięty z gwintowanego pręta wewnętrznego, ponieważ zmienia on poziom płynu o kilka mm.....
Używam zestawu suwmiarek do pomiaru głębokości oleju.....przedłużka jest idealnym bagnetem, za pomocą latarki można zobaczyć efekt oka ryby, gdy dotyka płynu.
I osobiście, wyciągam tę dolną śrubę za każdym razem i wyjmuję wkład.....nie zajmuje to dużo więcej czasu i uzyskujesz znacznie lepszy długoterminowy wynik
Przejrzałem twoją wskazówkę dotyczącą wyjmowania wewnętrznego pręta. Po kolejnym ponownym przeczytaniu wydaje się, że masz rację. Suzuki mówi, aby zainstalować "pręt regulacyjny" w tym samym czasie co śrubę korka widelca i że nastąpiłoby to po ustawieniu poziomu widelca. Zobacz odniesienie do instalacji śruby korka widelca i "pręta regulacyjnego" na poniższej ilustracji. Zmieniam instrukcje, które zapoczątkowały ten post.

Image
 

Attachments

#6 ·
Tak, zamieniają terminologię..... jednym z nich jest wewnętrzny uchwyt pręta, a potem mówią wewnętrzny pręt..... dołączone narzędzie to zdradza..... to jest wewnętrzny pręt / uchwyt pręta..... wewnątrz tego urządzenia znajduje się właściwy solidny pręt, który musi być poza uchwytem pręta.....
 
#9 ·
Tak, zamieniają terminologię..... jeden to wewnętrzny uchwyt pręta, a potem mówią wewnętrzny pręt..... dołączone narzędzie to zdradza.....to jest wewnętrzny pręt/uchwyt pręta.... wewnątrz tego urządzenia znajduje się właściwy solidny pręt
który musi być poza uchwytem pręta.....
Zatem z twojej lektury jestem teraz lekko przepełniony olejem do widelców. Może to nie jest zła rzecz. Pada deszcz od kilku dni z resztkami Iana, więc mam nadzieję przetestować pracę jutro.
 
#7 ·
Zrobiłem to tylko raz na jednym motocyklu, więc nie jestem pewien, czy ma to zastosowanie do SV, ale na kroku 1 stwierdziłem, że śruba zaciskowa górnej półki widelca musi zostać poluzowana przed zdjęciem nakrętki widelca (dolna półka musi pozostać zaciśnięta, aby zapobiec obracaniu się goleni) bez tego nakrętka była bardzo ciasna. Widziałem również filmy, w których nakrętka została całkowicie zniszczona z powodu braku tego działania.
 
#10 ·
Hej wszystkim, SV działa świetnie, ale naprawdę czuję teraz słabe zawieszenie. Pomiędzy tym forum a świetnym filmem z YouTube od 'Ken's Shed', wierzę, że jestem pewny siebie, aby wyjąć widelce.
Znalazłem więc kilka zestawów All Balls, cholera, po prostu zrobię zrzut ekranu. Czy jest coś jeszcze do zamówienia? I konsensus wydaje się być taki, aby pozostać przy oleju do widelców 5W? Dzięki!!
 
#11 ·
Hej wszystkim, no cóż, SV działa niesamowicie, ale naprawdę czuję teraz słabe zawieszenie. Pomiędzy tym forum a świetnym filmem z YouTube od "Ken's Shed", wierzę, że czuję się pewnie, jeśli chodzi o wyjęcie widelców.
Znalazłem więc kilka zestawów All Balls, do cholery, po prostu zrobię zrzut ekranu. Czy jest coś jeszcze do zamówienia? I konsensus wydaje się być taki, żeby pozostać przy oleju do widelców 5wt? Dzięki!!
View attachment 118410
Wygląda na to, że masz wszystko, czego potrzebujesz do serwisowania widelców.
Kupiłem kiedyś rzeczy All Balls i już nigdy tego nie zrobię. Tuleje były poza specyfikacją, co powodowało blokowanie się widelców. Również jedno z uszczelnień olejowych uległo awarii po dwóch latach jazdy.

Wolę trzymać się znanej marki lub OEM. All Balls wydaje się po prostu sprzedawać wszystko, co mogli dostać tanio w danym tygodniu.

Małym lifehackiem może być lokalny warsztat rolniczy. Na przykład Agco (Massy Ferguson, Fendt, Valtra) ma własną linię łożysk. To normalne łożyska SKF zapakowane w pudełko z etykietą Agco, tylko trochę tańsze niż zwykle można znaleźć.
Widzę, że jesteś z USA, John Deere jest tam prawdopodobnie o wiele większy i prawdopodobnie zrobią ten sam trik z jakąś firmą produkującą dobre łożyska.

Jeśli chodzi o olej, przeszukaj forum, żaden olej 5w nie będzie miał takiej samej lepkości.
 
#12 ·
Zgadzam się, że produkty All Balls są dość zmienne....

Wysokość oleju wynosi 162 mm po całkowitym ściśnięciu, bez sprężyn i pręta tłumiącego odbicie...
Podniesienie tej wysokości do 150 może bardzo pomóc, ale tak naprawdę, sprężyny o pojedynczej charakterystyce i odpowiednia wysokość oleju są najlepsze
 
#13 ·
No kurde, to nie brzmi dobrze. To nie jest sposób prowadzenia biznesu, żeby mówić 'wystarczy!' ?!?!!!! Chyba zamówię OEM. Nienawidziłem wydawać tak dużo na węże OEM, ale hej, wytrzymały prawie 20 lat, więc muszą robić coś dobrze.
Użyłem All Balls do łożysk główki ramy w moim Intruder 1500LC i były idealne.
 
#21 ·
Czy macie jakiś podnośnik lub stojaki, które lubicie? Miałem SV na moim podnośniku Craftsman przy ostatniej wymianie opon i było to dość ryzykowne, ponieważ na dole nie ma nic płaskiego. Mam tylny stojak, ale nic na przód. Próbuję tylko wymyślić, jak go podeprzeć, aby zdjąć widelce. W garażu nie ma otwartych krokwi, aby podeprzeć go od sufitu.
 
#22 ·
Używam jednego z tych płaskich trójkątnych podnośników samochodowych.....i jest płaskie miejsce na obudowie na (siedzącym na) lewym przednim rogu silnika. Najlepszy punkt równowagi również, gdy jest na tylnej podstawce.
Wyjąłem w ten sposób cały przód, tylko z paskiem do punktu zaczepienia dla bezpieczeństwa.
 
#23 ·
Używam jednego z tych płaskich trójkątnych podnośników samochodowych.....i jest płaskie miejsce na obudowie na (siedzącym na) lewym przednim rogu silnika. Najlepszy punkt równowagi również na tylnym stojaku.
W ten sposób wyjąłem cały przód, tylko za pomocą paska do punktu zaczepienia dla bezpieczeństwa.
Naprawdę?! Wow, muszę tego spróbować. Mam dwa takie podnośniki nożycowe.
Przy okazji oglądam mecz play-off Phoenix Suns, gra 2. Znasz Jocka Landale'a? Duży, wysoki biały facet z Australii. Jest środkowym, rezerwowym, ale jest całkiem dobry.
 
#25 ·
Niskobudżetowe podejście - Używam kawałka (28") pręta gwintowanego 5/8" przez sworzeń wahacza, wspartego na stojakach; nakrętki sześciokątne/podkładki po każdej stronie mocują stojaki, więc nic się nie ześlizgnie... wygląda na getto, ale jest bardzo stabilne.
 
#31 ·
Czy to domowej roboty TRE to najnowszy sposób?

EDGELEC 100 szt. rezystor 6,8K ohm 1/4w (0,25 W) ±1% Tolerancji rezystor stały z folii metalowej, wiele wartości rezystancji opcjonalnie https://a.co/d/3kcgYu3

Trochę mnie to denerwuje, ale myślę, że poradzę sobie z kilkoma prostymi lutowaniami na jednym przewodzie.